content

Jaaroverzicht 2017

21 maart 2018

Met veel genoegen presenteren we hierbij het jaaroverzicht 2017 van het Stadsarchief Rotterdam, met op de achterkant een prachtige afdruk van een kleurendia van de vooroorlogse stad. In december gaf het Stadsarchief kleur aan Rotterdam. Dia’s van de van oorsprong Duitse ondernemer Richard Boske (1884-1949) zijn online gezet en werden massaal gedeeld. Het betreft vooral vooroorlogse stadsgezichten van de omgeving de Boompjes, het Haringvliet en de Wijnhaven.

Het zijn dit soort vondsten die de verbeelding prikkelen: het stadsarchief als geheugenpaleis waar je spectaculaire ontdekkingen kunt doen. Dat leidt bijna af van alle andere (wettelijke) werkzaamheden die onze trotse medewerkers en enthousiaste vrijwilligers uitvoeren. Het jaaroverzicht geeft daarin meer inzicht. Het reilen en zeilen van het Stadsarchief komt van maand tot maand aan bod. Met zijn allen zorgen we ervoor dat het verleden van Rotterdam en de regio toekomst heeft.

Bekijk het jaaroverzicht hier.

jaaroverzicht 2017