Uw zoekacties: Beeldbank

Beeldbank

Hulp bij zoeken door beeld en geluid

Raadpleeg de website voor antwoorden op de veelgestelde vragen. Neem contact met het Stadsarchief Rotterdam op bij andere vragen en opmerkingen, of wanneer u niet kunt vinden wat u zoekt.

Indien er bij uw resultaat geen beeld aanwezig is, kan het zijn dat we deze niet online mogen tonen omdat deze nog niet gedigitaliseerd is of omdat deze auteursrechtelijk is beschermd.

Voor meer informatie over het bestellen van beeldmateriaal, kijk op onze website.

beacon
27  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
 
 
Geluidsfragment
GV-360 Geluidsregistratie van de uitreiking van de Penning van de Leuve aan de 70-jarige cineast Joris Ivens, ...
Nummer:
GV-360
Beschrijving:
Geluidsregistratie van de uitreiking van de Penning van de Leuve aan de 70-jarige cineast Joris Ivens, wegens zijn verdiensten voor de filmkunst, 19 februari 1969 in de Lantaren.
01. Vooraankondiging (00' 00")
02. Inleiding door dr. J. Bartels, voorzitter van de Rotterdamse Kunststichting (00' 16")
03. Mr. J. Huijts, voorzitter van de sectie beeldende kunst van de Rotterdamse Kunststichting houdt een rede ter gelegenheid van de uitreiking van de Penning van de Leuve - de film als kunst vroeger en nu, de film als masscultuur en de wensen van het grote filmpubliek, het werk van Ivens als kunst (01' 29")
04. Applaus (19' 14")
05. Uitreiking van de penning door dr. J. Bartels (19' 25")
06. Dankwoord door Joris Ivens [vanuit de zaal; slecht te verstaan] 19' 45")
Einde opname: 23' 05.
Datering:
19-02-1969
Toegangsnummer:
4011
Collectie:
Collectie Geluid
Auteursrechthouder:
Stadsarchief Rotterdam
Downloadbaar:
Ja
Onderwerpen:
Johan Louis Victor Antoon (J.L.A.V.) Huijts/ George Henri Anton (Joris) (G.H.A.) Ivens, 18/11/1898-28/06/1989/ Rotterdamse Kunststichting
 
 
 
 
 
Geluidsfragment
GV-391-2 Geluidsregistratie van een lezing door musicus en muziekcriticus Ido Eyl, over de muzikale illustratie ...
Nummer:
GV-391-2
Beschrijving:
Geluidsregistratie van een lezing door musicus en muziekcriticus Ido Eyl, over de muzikale illustratie van stomme films, gehouden op 27 februari 1970. Pianobegeleiding door Henk Lagendaal. Deel 2.
Datering:
27-02-1970
Toegangsnummer:
4011
Collectie:
Collectie Geluid
Auteursrechthouder:
Stadsarchief Rotterdam
Downloadbaar:
Ja
Trefwoorden:
 
 
 
 
 
Geluidsfragment
GV-391-1 Geluidsregistratie van een lezing door musicus en muziekcriticus Ido Eyl, over de muzikale illustratie ...
Nummer:
GV-391-1
Beschrijving:
Geluidsregistratie van een lezing door musicus en muziekcriticus Ido Eyl, over de muzikale illustratie van stomme films, gehouden op 27 februari 1970. Pianobegeleiding door Henk Lagendaal. Deel 1.
Datering:
27-02-1970
Toegangsnummer:
4011
Collectie:
Collectie Geluid
Auteursrechthouder:
Stadsarchief Rotterdam
Downloadbaar:
Ja
Onderwerpen:
Ido (I.) Eyl, 01/08/1894-27/08/1978
Trefwoorden:
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Geluidsfragment
GV-3480 Rotterdam Blues, geluidsregistratie van fragmenten uit de soundtrack van Toets = Touch = Touche, een ...
Nummer:
GV-3480
Titel:
Rotterdam Blues ; Toets = Touch = Touche
Beschrijving:
Rotterdam Blues, geluidsregistratie van fragmenten uit de soundtrack van Toets = Touch = Touche, een film van Tom Tholen. Grammofoonplaat VR 108. Zang Dorris Henderson.
Datering:
1971
Toegangsnummer:
4011
Collectie:
Collectie Geluid
Vervaardiger:
Henderson, Dorris/ Thom (T.) Tholen
Auteursrechthouder:
Havenbelangen, Stichting / Rotterdam Port Promotion Council
Annotatie:
Zie ook: Bewegend beeld-collectie: BB 758.Dorris Henderson cut an unforgettable figure on the emergent British folk-music scene of the mid-1960s. Vivacious and mini-skirted, she had a rich voice and a richer personality. The sight of a wisecracking autoharp-playing black American made a lively impact on the burgeoning UK folk movement; and her musical partnership with John Renbourn helped launch his reputation and career as one of the generation's most exciting guitarists.


Dorris Henderson, singer: born Lakeland, Florida 1933; married Mac McGann (one son, two daughters); died London 3 March 2005.

Dorris Henderson cut an unforgettable figure on the emergent British folk-music scene of the mid-1960s. Vivacious and mini-skirted, she had a rich voice and a richer personality. The sight of a wisecracking autoharp-playing black American made a lively impact on the burgeoning UK folk movement; and her musical partnership with John Renbourn helped launch his reputation and career as one of the generation's most exciting guitarists.

She steadfastly refused to conform to expectations, rejecting the blues and spirituals expected of black singers of the time in favour of traditional folk song and the bold contemporary songs of young writers like Bob Dylan and Paul Simon. She even joined one of the folk-rock bands of the day, Eclection, and played the Isle of Wight Festival in 1969 with, among others, Bob Dylan.

The daughter of a clergyman and the granddaughter of a pure Blackfoot Indian, Dorris Henderson was born in Lakeland, Florida, but raised in Los Angeles. She started working for the civil service but seeing the iconic folk-blues singer Odetta perform one night at the Ash Grove in LA changed her life.

She became a regular at the jazz clubs on Sunset Boulevard, where she saw many of the greats like Nat King Cole, Oscar Peterson, Miriam Makeba, Nina Simone and Carmen McCrae and, armed with an autoharp and a copy of Alan Lomax's
Downloadbaar:
Nee
Trefwoorden:
Bevat: