Zoeken in archieven
Bibliotheek
3038 Rotterdamse publicaties, 1580-heden

20125507 Reclamebeleid in de Nederlandse scheepvaart vanaf de tweede wereldoorlog tot 1960
Beschrijving:
Dit onderzoek poogt te analyseren met welke marketingstrategie de Holland-Amerika Lijn (HAL) en de Rotterdamsche Lloyd (RL) zich in de periode na de oorlog tot de jaren 1960 probeerden te onderscheiden, en of de marketing-serviceperiode van Miracle aansloot op deze strategie. Miracle stelde dat reclamebureaus die vanaf de jaren vijftig met het marketingconcept in aanraking kwamen, deze ontwikkelden en implementeerden. Het marketingconcept stelde de consument centraal, zowel in het reclamebeleid als de bedrijfsvoering.
Vervaardigers:
Kaj (K.) Lems
Plaats van uitgave:
Leiden
Jaar van uitgave:
2024
Uitgever:
Universiteit Leiden
Annotatie:
BA-scriptie Geschiedenis Universiteit Leiden
Aantal pagina's:
64 pag.
Persoon/Organisatie:
Holland Amerika Lijn (HAL)/ Rotterdamsche LLoyd
Analoog/Digitaal:
Digitaal
Trefwoorden:
Namen:
Geografische namen:
laatste wijziging 10-02-2025