Zoeken in de beeldbank
Deel 1: Videoverslag van het Indianenproject op twee scholen. Peter Blanker van de SMVR legt uit hoe het project tot stand is gekomen. Doel is natuureducatie en aandacht voor het onrecht dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika is aangedaan. De kinderen bouwen een indianendorp. Er worden verhalen en gedichten geschreven. Er is film, er wordt gedanst. De jongens maken totempalen en keramiek. Meisjes maken kostuums. Er zijn kleden met sjablonen gemaakt.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Beeldarchief Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam SKVR, Geschat 1966-1990
BB-4452 Deel 1: Videoverslag van het Indianenproject op twee scholen. Peter Blanker van de SMVR legt uit hoe het project tot stand is gekomen. Doel is natuureducatie en aandacht voor het onrecht dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika is aangedaan. De kinderen bouwen een indianendorp. Er worden verhalen en gedichten geschreven. Er is film, er wordt gedanst. De jongens maken totempalen en keramiek. Meisjes maken kostuums. Er zijn kleden met sjablonen gemaakt.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Deel 1: Videoverslag van het Indianenproject op twee scholen. Peter Blanker van de SMVR legt uit hoe het project tot stand is gekomen. Doel is natuureducatie en aandacht voor het onrecht dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika is aangedaan. De kinderen bouwen een indianendorp. Er worden verhalen en gedichten geschreven. Er is film, er wordt gedanst. De jongens maken totempalen en keramiek. Meisjes maken kostuums. Er zijn kleden met sjablonen gemaakt.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Nummer:
BB-4452
Titel:
Gemini Ridderkerk en IJsselmonde (deel 1 en 2)
Beschrijving:
Deel 1: Videoverslag van het Indianenproject op twee scholen. Peter Blanker van de SMVR legt uit hoe het project tot stand is gekomen. Doel is natuureducatie en aandacht voor het onrecht dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika is aangedaan. De kinderen bouwen een indianendorp. Er worden verhalen en gedichten geschreven. Er is film, er wordt gedanst. De jongens maken totempalen en keramiek. Meisjes maken kostuums. Er zijn kleden met sjablonen gemaakt.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Deel 2: Vervolg. Er is een fotogroep. Het Geroofde Thuisland: voordracht van teksten. dans en theater. Vergadering van het begeleidende team.
Vanaf 27' Poppenkastvoorstelling.
Zie ook BB-4445, deels identiek.
Datering:
06-1977
Toegangsnummer:
4008
Collectie:
Beeldarchief Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam SKVR
Auteursrechthouder:
SKVR
Annotatie:
Videotape Sony V 62 grote spoel
Downloadbaar:
Nee
Speelduur:
02:05:00
Onderwerpen:
SKVR (Stichting Kunstzinnige Vorming Rotterdam); Stichting Musische Vorming Rotterdam
Geografische namen:
laatste wijziging 01-03-2021
2 gedigitaliseerd
totaal 1 bestand