Uw zoekacties:

999-09 Burgerlijke Stand Rotterdam, overlijdensakten

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inhoud en structuur van het archief
Verantwoording
Aanwijzingen voor de gebruiker
Opmerkingen openbaarheidsbeperkingen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Registers van overlijden 1901-1950
Registers van overlijden 1941-1950
1950-1950 Registers van overlijden 1950
1950A2 Akten 1078-2154 i
999-09 Burgerlijke Stand Rotterdam, overlijdensakten
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Registers van overlijden 1901-1950
Registers van overlijden 1941-1950

1950-1950 Registers van overlijden 1950
1950A2
Akten 1078-2154
Datering:
31 mei 1950 - 25 november 1950
Nadere toegang:

Gebruik CTRL + scroll om te scrollen

Ga