Uw zoekacties: Zoeken in een collectie

Collectie Geluid, Geschat 1965-1990

beacon
1 records
 
 
Geluidsfragment
GV-2335 Geluidsregistratie van het radioprogramma Rijnmonds Diep over de concurrentiepositie van dagbladen ten ...
Nummer:
GV-2335
Beschrijving:
Geluidsregistratie van het radioprogramma Rijnmonds Diep over de concurrentiepositie van dagbladen ten opzichte van de omroep, uitgezonden door Radio Rijnmond op 17 oktober 1993. Aan het gesprek nemen deel: Wim Huijnders, chef reclame Albert Heijn; Willem Huufken, hoofd commerciële zaken bij het Rotterdams Dagblad; Ad Verres, medewerker Nederlandse Dagblad Unie; prof. W. Fred van Raay, economisch psycholoog, Maarten van Dalen, particulier reclamemaker.
01. Inleiding en muziek
02. Redenen voor het verplaatsen van de Albert-Heijnadvertenties van de dagbladen naar de televisie
03. Tijdsduur van het voorbereiden van TV-reclame
04. Commerciële TV-stations
05. Financiële strop voor de dagbladen
06. Reactie van het Rotterdams Dagblad op de overstap door Albert Heijn
07. Het richten van kranten op diverse doelgroepen
08. De hoeveelheid reclame in kranten
09. Het zoeken naar de juiste doelgroep in de dagbladen en op de TV
10. De invloed van de advertenties van Albert Heijn op andere kruideniers
11. Het slechte gebruik van het medium televisie
12. Voordelen van commerciële omroep
13. De laconieke opstelling van de dagbladen over het verliezen van adverteerders
14. Het zoeken naar de kracht van dagbladreclame
15. Muziek
16. Creativiteit binnen de dagbladreclame
17. Gebruik maken van nog meer media
18. Afsluiting
Einde opname: 54' 41".
Datering:
17-10-1993
Toegangsnummer:
4011
Collectie:
Collectie Geluid
Vervaardiger:
Liesbeth (L.) van der Kruit
Auteursrechthouder:
RTV Rijnmond