Uw zoekacties:

1813 Archief van de Bestuursdienst, Bureau Gemeentesecretaris

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Archiefvorming
Geschiedenis van de archiefvormer
Geschiedenis van het archief
Inhoud en structuur van het archief
Verantwoording
Aanwijzingen voor de gebruiker
Opmerkingen openbaarheidsbeperkingen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Taken
Taakuitoefening van de gemeenteraad
Onderzoek door de (gemeenteraads-)Commissie tot Onderzoek van de Rekening (COR) naar Uitgaven van het Bestuur (burgemeester en wethouders) over de periode 1986-1990, de zogeheten 'Bonnetjes Affaire'
1113 Vaststelling door burgemeester en wethouders van het concept raadsvoorstel inzake de motie van het gemeenteraadslid de heer D. Marapin waarmee hij een dringend beroep doet op de ex-burgemeester en sommige ex-wethouders om uitgaven met een uitsluitend privé karakter, welke ten laste zijn gebracht van de gemeentelijke financien, terug te betalen
1813 Archief van de Bestuursdienst, Bureau Gemeentesecretaris
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Taken
Taakuitoefening van de gemeenteraad
Onderzoek door de (gemeenteraads-)Commissie tot Onderzoek van de Rekening (COR) naar Uitgaven van het Bestuur (burgemeester en wethouders) over de periode 1986-1990, de zogeheten 'Bonnetjes Affaire'
1113
Vaststelling door burgemeester en wethouders van het concept raadsvoorstel inzake de motie van het gemeenteraadslid de heer D. Marapin waarmee hij een dringend beroep doet op de ex-burgemeester en sommige ex-wethouders om uitgaven met een uitsluitend privé karakter, welke ten laste zijn gebracht van de gemeentelijke financien, terug te betalen
Datering:
oktober 2000
Jaar openbaar:
2051

Kenmerken

Datering:
(1975) 1990-2011
Beschrijving:
Inventaris op het archief van de Bestuursdienst, Bureau Gemeentesecretaris, (1975) 1990-2011
Auteur:
Team Rotterdamse Archiefselectie
Plaats van uitgave:
Rotterdam
Jaar van uitgave:
2020
Overheid of particulier:
Overheid