Uw zoekacties:
1816 Archief van de Bestuursdienst, Directie Middelen en Control (Financiën), met rechtsvoorgangers
Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Archiefvorming
Geschiedenis van de archiefvormer
Geschiedenis van het archief
Inhoud en structuur van het archief
Verantwoording
Aanwijzingen voor de gebruiker
Opmerkingen openbaarheidsbeperkingen
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Taken
Regisseren van automatisering en informatiemanagement (OIM)
Strategie op ontwikkeling van automatiseringsprojecten
1816 Archief van de Bestuursdienst, Directie Middelen en Control (Financiën), met rechtsvoorgangers
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen
Taken
Regisseren van automatisering en informatiemanagement (OIM)
Strategie op ontwikkeling van automatiseringsprojecten
Notabene:
Het doel van de Monitor Omvangrijke Automatiseringsprojecten was het beperken van risico's bij de uitvoering ervan. Gedurende de looptijd van het project werd de voortgang bewaakt. Conclusies en beoordelingen werden gerapporteerd aan de wethouder en aan de directeur van de dienst die het project uitvoerde. Het doel van deze automatiseringsprojecten was de geautomatiseerde informatievoorziening van de diensten te vernieuwen en te verbeteren en de kwaliteit te waarborgen. De dossiers werden gevormd door de afdeling Organisatie Informatie Management (OIM) en de directie Middelen en Control (DMC- voorheen directie Financiën) was opdrachtgever.

Kenmerken

Datering:
(1986) 1997-2008
Beschrijving:
Inventaris van het archief van de Bestuursdienst, Directie Middelen en Control (Financiën), met rechtsvoorgangers, (1986) 1997-2008
Auteur:
Team Rotterdamse Archiefselectie
Plaats van uitgave:
Rotterdam
Jaar van uitgave:
2020
Overheid of particulier:
Overheid