Uw zoekacties: Bibliotheek

Bibliotheek

beacon
7  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
 
 
Boek
20113171 Achterlandcongestie en de rol van vervoer over water voor mainport Rotterdam
Vervaardigers:
Pim Warffemius/ Jan Francke
Auteurs:
Pim Warffemius, Jan Francke
Plaats van uitgave:
''s-Gravenhage
Jaar van uitgave:
2011
Uitgever:
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid.
Aantal pagina's:
78 p.
ISBN:
9789089020758
Signatuur:
XIV C 471
Analoog/Digitaal:
Analoog
 
 
 
 
 
Boek
20133065 Iets over ijzerbanen, en het asphalt-spoor in den straatweg van Amsterdam op Rotterdam
Vervaardigers:
C. (C.) Soetens/ (E.J.) Starkenborch Stachouwer tot Wehe
Auteurs:
C. Soetens en E.J. Starkenborch Stachouwer tot Wehe
Plaats van uitgave:
Amsterdam
Jaar van uitgave:
1844
Uitgever:
De Gebroeders Van Cleef
Documentsoort:
Publicatie
Aantal pagina's:
24 p.
Signatuur:
XXIII F 826
Analoog/Digitaal:
Analoog
Trefwoorden:
Tijdvak:
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Boek
1275 Slimme bereikbaarheid voor een gezonde, economisch sterke en aantrekkelijke stad : stedelijk verkeersplan Rotterdam 2016 - 2030+
Vervaardigers:
Pex (P.J.) Langenberg/ College B&W
Auteurs:
College van B&W; in samenwerking met Goudappel Coffeng; voorwoord door Pex Langenberg
Plaats van uitgave:
Rotterdam
Jaar van uitgave:
00-02-2016
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
Door een heel pakket aan maatregelen voor fietsers, OV-gebruikers en de aanleg van extra oeververbindingen kan het autoverkeer over de Coolsingel met 40% en over de 's Gravendijkwal met 50% omlaag. Uitgangspunt van het Stedelijk Verkeersplan is dat er een beter evenwicht ontstaat tussen auto's, openbaar vervoer, fietsers en voetgangers. De ambities van het college ten aanzien van economische ontwikkeling en een gezonde leefomgeving liggen ten grondslag aan het Verkeersplan. Door het aanleggen van nieuwe verbindingen over de Maas, eerst over de westkant en op den duur aan de oostkant van de stad, en het beter benutten van de bestaande oeververbindingen verdwijnt een aanzienlijk deel van het autoverkeer uit de stadswijken. Dit levert ruimte op voor nieuwe ontwikkellocaties, groen en een autoluwe binnenstad. Naast een betere doorstroming zorgt het plan ook voor gezondere lucht.