Zoeken in de beeldbank
Stichting Multiculturele Televisie Nederland (MTNL), afdeling Rotterdam
, Exact 2001-2012
, Exact 2001-2012
322 MC2
Nummer:
322
Titel:
MC2
Beschrijving:
"* Marokkanen verbaast over vrijheden op Nederlandse scholen
MAROKAANSE LEERLINGEN BAND NR. 3577
Verslag Kries Doekaloe
Cam Renato Bakovic
Editor Kamran Mirza
leerling Marokko 1 Ouafae Benmessaoud
leerling Marokko 2 Asmoe Salim
docent Faouzi Mohammed Qsiyer
Leerling vlaard.. Mohamed Asabdoun
Leerling vlaard. Washita Autar
Vertaler docent Akannaf Lahcen
De Vlaardingse Openbare Scholengemeenschap heeft een unicum. Zij biedt deze week in het kader van een uitwisseling onderdak aan acht Marokkaanse scholieren. Het is de eerste keer dat de Marokkaanse overheid leerlingen toestemming geeft om Nederland te bezoeken.
En voor die leerlingen lijkt zich een nieuwe wereld te openbaren. De sfeer op Nederlandse scholen blijkt namelijk zoveel anders dan op Marokkaanse scholen.
Ook in de ogen van de meegereisde docenten gebeuren hier dingen die in Marokko absoluut onaanvaardbaar zijn.
* het eerste deel van een drieluik over natuurgenezers
Scenario “Gezondheid Marokkaans”
Opgenomen op 29-01-04
Montage 30-01-04
Uitzending
Verslag Guy Ramos
Camera Guy Ramos
Editor Kamram Mirza
Titels
Ahmed Aissaoui – natuurgenezer
Abdoellah Biesheuvel – patiënt
Een goede gezondheid is ons allerhoogste goed. Dus doen we ook er alles aan om gezond te blijven. Maar als we dan toch ziek worden, zoeken we de genezer die het beste bij ons past. Voor de een is dat de huisarts of specialist en voor de ander de natuurgenezer.
Jaloezie, Boze oog, Tovenarij, Zwarte Magie. De menselijke geest kan er flink van in de war raken. Althans volgens kenners. En zo iemand is Ahmed Aissaoui. Natuurgeneeskundig therapeut. In zijn Rotterdamse praktijk ontvangt hij mensen met allerlei psychische kwalen die in de reguliere geneeskunde vastgelopen zijn.
Abdoellah Bisheuvel is sinds zijn geboorte ziek. Niets of niemand kon hem van zijn kwalen afhelpen.
Een jaar geleden begon de behandeling om de boze geest uit
MAROKAANSE LEERLINGEN BAND NR. 3577
Verslag Kries Doekaloe
Cam Renato Bakovic
Editor Kamran Mirza
leerling Marokko 1 Ouafae Benmessaoud
leerling Marokko 2 Asmoe Salim
docent Faouzi Mohammed Qsiyer
Leerling vlaard.. Mohamed Asabdoun
Leerling vlaard. Washita Autar
Vertaler docent Akannaf Lahcen
De Vlaardingse Openbare Scholengemeenschap heeft een unicum. Zij biedt deze week in het kader van een uitwisseling onderdak aan acht Marokkaanse scholieren. Het is de eerste keer dat de Marokkaanse overheid leerlingen toestemming geeft om Nederland te bezoeken.
En voor die leerlingen lijkt zich een nieuwe wereld te openbaren. De sfeer op Nederlandse scholen blijkt namelijk zoveel anders dan op Marokkaanse scholen.
Ook in de ogen van de meegereisde docenten gebeuren hier dingen die in Marokko absoluut onaanvaardbaar zijn.
* het eerste deel van een drieluik over natuurgenezers
Scenario “Gezondheid Marokkaans”
Opgenomen op 29-01-04
Montage 30-01-04
Uitzending
Verslag Guy Ramos
Camera Guy Ramos
Editor Kamram Mirza
Titels
Ahmed Aissaoui – natuurgenezer
Abdoellah Biesheuvel – patiënt
Een goede gezondheid is ons allerhoogste goed. Dus doen we ook er alles aan om gezond te blijven. Maar als we dan toch ziek worden, zoeken we de genezer die het beste bij ons past. Voor de een is dat de huisarts of specialist en voor de ander de natuurgenezer.
Jaloezie, Boze oog, Tovenarij, Zwarte Magie. De menselijke geest kan er flink van in de war raken. Althans volgens kenners. En zo iemand is Ahmed Aissaoui. Natuurgeneeskundig therapeut. In zijn Rotterdamse praktijk ontvangt hij mensen met allerlei psychische kwalen die in de reguliere geneeskunde vastgelopen zijn.
Abdoellah Bisheuvel is sinds zijn geboorte ziek. Niets of niemand kon hem van zijn kwalen afhelpen.
Een jaar geleden begon de behandeling om de boze geest uit
Datering:
02-02-2004
Toegangsnummer:
4032
Collectie:
Stichting Multiculturele Televisie Nederland (MTNL), afdeling Rotterdam
Auteursrechthouder:
Gemeente Rotterdam (Stadsarchief)
Annotatie:
Het archief van MTNL wordt beheerd door het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
Downloadbaar:
Ja
laatste wijziging 07-07-2023
1 gedigitaliseerd