Uw zoekacties: Bibliotheek

Bibliotheek

Filter: Digitaalx
beacon
677  boeken
sorteren op:
 
 
 
 
Boek
2013 Ervaringen van ouders met kinderen op het Peutercollege
Vervaardigers:
Stichting De Verre Bergen/ Verwey-Jonker Instituut
Auteurs:
Elaine Smits van Waesberghe, Marjolijn Disterbrink, Suzanne Derks, Joeke Kuyvenhoven ; Stichting De Verre Bergen, Peutercollege, Bernard van Leer Foundation, Verwey-Jonker Instituut
Plaats van uitgave:
Utrecht
Jaar van uitgave:
00-06-2016
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
In het schooljaar 2012-2013 is Het Peutercollege van start gegaan, een intensieve voorschoolse voorziening voor Rotterdamse peuters van 2 en 3 jaar. Het Peutercollege heeft als doel het stimuleren van de ontwikkeling bij peuters en richt zich hierbij
met name op het doelgroepkinderen die een verhoogd risico hebben op een ontwikkelingsachterstand. Als onderdeel van het procesonderzoek naar Het Peutercollege is onder ouders van peuters, kort voor
de overgang naar het basisonderwijs, onderzoek gedaan naar tevredenheid met dit peuteraanbod.
Analoog/Digitaal:
Digitaal
 
 
 
 
 
Boek
2156 Uit de schulp door onderwijs in een topsportomgeving : drie jaar onderzoek bij Playing for Success Rotterdam
Vervaardigers:
Stichting De Verre Bergen/ Niels (N.J.) Hermens
Auteurs:
Niels Hermens, Vita Los, Claire Aussems ; in opdracht van Stichting De Verre Bergen
Plaats van uitgave:
Utrecht
Jaar van uitgave:
2016
Uitgever:
Verwey-Jonker Instituut
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
Playing for Success Rotterdam is een naschools programma voor basisschoolleerlingen uit de bovenbouw die weinig zelfvertrouwen en niet goed voor zichzelf op kunnen komen. Deze kinderen hebben een grotere kans om onder hun niveau te presteren. Playing for Success had tot doel de ontwikkeling van hun ‘soft skills’ stimuleren en hun schoolprestaties verbeteren. In topsportomgevingen bij Excelsior, Rotterdam Basketbal en Feyenoord werd gewerkt aan persoonlijke leerdoelen, zoals beter leren samenwerken. Op basis van driejarig onderzoek zijn de opbrengsten van dit programma in kaart gebracht. Deze rapportage beschrijft de werkwijze van Playing for Success Rotterdam, de ervaringen van betrokken ouders en leerkrachten en de effecten op de ‘soft skills’ en de schoolprestaties van de betrokken leerlingen.
ISBN:
9789058307118
Analoog/Digitaal:
Digitaal
Trefwoorden:
 
 
 
 
 
Boek
2155 Onderzoek Rotterdam Vakmanstad 2012-2015
Vervaardigers:
Stichting De Verre Bergen/ Harrie (H.) Jonkman/ Marjan (M. J.) de Gruijter
Auteurs:
Harrie Jonkman, Marjan de Gruijter ; in opdracht van Stichting De Verre Bergen
Plaats van uitgave:
Utrecht
Jaar van uitgave:
2016
Uitgever:
Verwey-Jonker Instituut
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
Rotterdam Vakmanstad is een innovatief onderwijsprogramma in Rotterdam. Het is ontwikkeld door de Rotterdamse filosoof Henk Oosterling. Het programma bestaat uit drie onderdelen waartoe diverse interventies behoren. Een onderdeel heet Duurzaam Vakmanschap en richt zich op het vergroten van de kansen op de arbeidsmarkt van mbo-leerlingen. Leerlingen van Zadkine en het Albeda College krijgen een extra programma aangeboden, gericht op het verwerven van vaardigheden zodat zij een betere uitgangspositie op de arbeidsmarkt hebben. Stichting De Verre Bergen financierde de uitvoering van het programma Vakmanstad en vroeg het Verwey-Jonker Instituut een proces- en effectonderzoek uit te voeren naar het programma Rotterdam Vakmanstad.
ISBN:
9879058307095
Analoog/Digitaal:
Digitaal
 
 
 
 
 
Boek
2060 De betekenis en bijdrage van het welzijnswerk binnen de Brede School Rotterdam / Delfshaven : een evaluatieonderzoek naar de opbrengsten van de activiteiten vanuit het welzijnswerk binnen de Brede School
Vervaardigers:
Steketee, Marjone/ Dienst Stedelijk Onderwijs (DSO)
Auteurs:
Majone Steketee ; NIZW : DSO Rotterdam (Dienst Stedelijk Onderwijs Rotterdam)
Plaats van uitgave:
Utrecht
Jaar van uitgave:
00-02-2005
Uitgever:
Verwey-Jonker Instituut
Documentsoort:
Publicatie
Annotatie:
Vanaf 1995 is de ontwikkeling van de Brede School ingezet. Binnen de Brede School wordt kinderen de gelegenheid geboden om maatschappelijke vaardigheden te ontwikkelen. In het onderzoek is nagegaan in hoeverre de activiteiten van het welzijnswerk een bijdrage aan de doelstelling van de Brede School en daarmee de ontwikkelingskansen van kinderen.
Analoog/Digitaal:
Digitaal
Geografische namen: