Uw zoekacties: Bibliotheek

Bibliotheek

beacon
1.072  zoekresultaten
sorteren op:
 
 
 
 
Boek
20124743 Metro010 : onwaarschijnlijk maar waar gebeurd. Een graphic novel over die wereldstad aan de Maas.
Beschrijving:
Geschiedenis en sleutelmomenten die de stad Rotterdam gevormd hebben in de vorm van en graphic novel. Het boek laat ook zien hoe je invloed kan uitoefenen op de ontwikkeling van de stad en daardoor de stad beter leert begrijpen. Het boek eindigt met een verschillende toekomstbeelden van Rotterdam in 2050 en spoort aan tot denken over een mogelijke toekomst van onze stad.
Vervaardigers:
Ellen (E.) Schindler/ Abdelkader Benali, 25/11/1975-
Plaats van uitgave:
Rotterdam
Jaar van uitgave:
2022
Uitgever:
nai010 uitgevers
Annotatie:
Het boek wordt in 2023 aan alle brugklassers in Rotterdam gratis uitgedeeld.
Aantal pagina's:
271 pag.
Persoon/Organisatie:
Ken je stad maak je stad
ISBN:
9789462087699
Signatuur:
XXXVII D 42
Analoog/Digitaal:
Analoog
Geografische namen:
 
 
 
 
 
Boek
20124796 Zuster Clara dubbelportret Clary Braun
Beschrijving:
Biografie van zuster Clara Braun, de derde rectrix van het Lyceum Maria Virgo, later het Emmauscollege. Het boek is samengesteld naar de verhalen van leerlingen en docenten.
Vervaardigers:
Barbara (B.) van Balen/ Dorien (D.) de Wit
Plaats van uitgave:
Utrecht
Jaar van uitgave:
2022
Aantal pagina's:
104 pag.
ISBN:
9789090361710
Signatuur:
XXXVII C 78
Analoog/Digitaal:
Analoog
Namen:
Geografische namen:
 
 
 
 
 
Artikel
5229 Hoe word je een lerende school? : Blijf vragen stellen
Vervaardigers:
Marijke (M.) Nijboer
Uitgever:
CED-groep (Centrum voor Educatieve Dienstverlening)
Jaar van uitgave:
2020
Beschrijving:
We bevragen Elke Krijnen, onderzoeker verbonden aan het departement of Psychology, Education and Child Studies van de EUR, over de lerende school, een begrip dat steeds vaker terugkomt in beschouwingen over onderwijs.
Aantal pagina's:
2 p.
Signatuur:
P 2122
Analoog/Digitaal:
Analoog
Bron:
In: ROM.- jrg. 43, nr. 3 (juni 2020), p. 10-11.
Tijdvak:
 
 
 
 
 
Artikel
5162 Jong geleerd is oud gedaan : moeten kinderen op de basisschool al leren programmeren?
Vervaardigers:
Marijke (M.) Nijboer
Uitgever:
CED-groep (Centrum voor Educatieve Dienstverlening)
Jaar van uitgave:
2020
Beschrijving:
Kinderen zouden liefst al op de basisschool moeten leren programmeren, vindt Felienne Hermans. Zo gaan ze de wereld om zich heen beter begrijpen. En ook meisjes leren dat sofware leuk is, voordat ze de kans krijgen te beslissen dat dit 'niks voor hen' is.
Aantal pagina's:
2 p.
Signatuur:
P 2122
Analoog/Digitaal:
Analoog
Bron:
In: ROM.- Jrg. 43, nr. 2 (april 2020), p. 8-9.
Tijdvak: